Właśnie zacząłeś swoją praktykę dentystyczną i zastanawiasz się, jak rozwijać swój biznes. Odświeżyć zaopatrzenie gabinetu, a może zainwestować w reklamę? Z drugiej strony być może utknąłeś w rutynie i chcesz ożywić swój biznes dzięki nowym pacjentom. Szybki rozwój praktyki dentystycznej może wydawać się zniechęcający, zwłaszcza jeśli pracujesz z małym zespołem, a sklep instrumenty stomatologiczne został w dobie inflacji zmuszony do podniesienia swoich cen.
Jeśli zastanawiasz się, jak rozwinąć praktykę dentystyczną, musisz spojrzeć na swoją firmę całościowo i zidentyfikować obszary, w których możesz się poprawić. Oto jak można szybko i trwale rozwijać swój gabinet!
Jak rozwijać praktykę dentystyczną?
Przede wszystkim musisz sobie uświadomić, że nie będziesz w stanie samodzielnie rozwijać swojej praktyki dentystycznej, bez względu na to jak dobre sklep akcesoria stomatologiczne posiadasz. Będziesz potrzebować zespołu utalentowanych osób po swojej stronie, aby się udało.
Zacznij od przyjrzenia się zespołowi, który już posiadasz:
- Jak wygląda środowisko gabinetu dentystycznego?
- Czy Twój istniejący zespół byłby w stanie nadążyć za napływem nowych pacjentów?
Jeśli planujesz rozwijać swoją praktykę dentystyczną, potrzebujesz zespołu, który poradzi sobie ze zwiększonym obciążeniem pracą. Prawdopodobnie będzie to oznaczać zatrudnianie większej liczby pracowników w miarę rozwoju. Jeśli Twój zespół musi poradzić sobie ze wzrostem liczby codziennych pacjentów bez dodatkowego wsparcia, może to doprowadzić do wypalenia.
Ważne jest również, aby upewnić się, że zarówno obecni, jak i nowi członkowie zespołu mają odpowiednie umiejętności, aby wszystko działało płynnie. Oferowanie regularnych sesji szkoleniowych i działań związanych z budowaniem zespołu może pomóc w pierwszej linii, a dopiero później hurtownia stomatologiczna z całym swoim asortymentem powinna być podbijana.
Upewnij się, że stali klienci zostają! Zanim zaczniesz ubiegać się o nowych…
Kiedy Twoja praktyka dentystyczna koncentruje się na szybkim rozwoju biznesu, łatwo jest całkowicie skupić się na zdobywaniu nowych klientów i zapomnieć o utrzymaniu istniejących. Zacznij od przyjrzenia się zadowoleniu pacjentów i wskaźnikowi retencji np. temu, ile razy przeciętny pacjent wraca do Twojej praktyki, a łatwiej będzie Ci zaplanować dalsze kroki i działania.
Pozostań z nimi w kontakcie i wysyłaj e-maile z przypomnieniami lub maile zachęcające do zaplanowania kolejnych spotkań. Istotne jest również zwracanie uwagi na opinie pacjentów. Rozwiązywanie problemów pacjentów i tworzenie komfortowych warunków zachęci pacjentów do powrotu.