Nie jest łatwo odpowiedzieć na pytanie ile zarabia mechanik, bo to wszystko zależne będzie od wielu, wielu czynników. Na pewno ma znaczenie to, jakie samochody naprawia mechanik. Jeśli będzie to mechanik na wsi to raczej wysokich stawek nie będzie miał, bo klientów nie ma bogatych. Jeśli pracuje u siebie to do tego trzeba doliczyć wiele kosztów, jakie musi ponieść. Wcale to nie jest takie proste zadanie żeby się utrzymać na swoim. Sytuacja inaczej się ma, jeśli ktoś pracuje w dużym mieście, bo tutaj utrzymanie jest droższe, a co za tym idzie wyższe są stawki. Różnica może być bardzo, ale to bardzo duża. Na wsi robocizna może wynosić za zmianę silnika sześćset złotych, a w mieście cztery razy tyle. Na tym przykładzie widać, że to wcale nie jest takie łatwe. Zarobki zależne są również od tego, na jakich warunkach ktoś pracuje. Co to oznacza? Jest stawka podstawowa, która najczęściej wynosi minimalną pensje krajową. Do tego są bonusy, czyli za każdą naprawę mechanik otrzymuje konkretną kwotę pieniędzy. Im więcej zrobi tym więcej zarobi, dlatego ma motywacje do pracy. Mechanik obecnie nie zarabia raczej mniej niż trzy tysiące złotych średnio. Lepsi mechanicy mają dwa razy więcej, a nawet i dziesięć tysięcy. Jeśli pracują u siebie i mają poważany serwis to wtedy ich zyski są naprawdę bardzo duże. Dzisiaj opłaca się być fachowcem, bo można naprawdę wiele na tym zyskać. Nawet mają wysokie stawki mamy klientów. Dlaczego? Przecież konkurencja jest duża i mogą iść od kogoś innego? Nie pójdą, bo wiedzą, że tutaj zapłacą dużo, ale naprawa będzie wykonana dokładnie tak jak trzeba.

Co jeszcze wpływa na zarobki mechanika?

To, jakie ma doświadczenie. Ktoś, kto nie ma zbyt dużego doświadczenia nie generuje dla warsztatu dużych zysków, dlatego automatycznie zarabia mniej. Te osoby, które doświadczenie mają bardzo duże mają większe zarobki, bo się to pracodawcy opłaca. Mała firma mniejsze zarobki, duża firma większe aczkolwiek nie zawsze musi to być regułą.  Wszystko zależne jest od tego jak do tego podchodzi pracodawca. Problem polega na tym, że jeśli mechanicy w firmie zarabiają mało to nie przykładają się do wykonywania swoich prac. W ten sposób, jakość ich usług jest coraz mniejsza i w pewnym momencie klientów też będzie o wiele mniej. Tak to dzisiaj wygląda, że konkurencja nie śpi i tylko czeka na potkniecie się warsztatu żeby wejść na jego miejsce. Trzeba wiedzieć jak trzymać, jakość usług, a nic tak dobrze na to nie wpływa jak dbanie o pracowników. Dzisiaj pracownika nie jest łatwo znaleźć, dlatego jeśli już jest ktoś wartościowy to trzeba będzie zadbać o to żeby wszystko było z nim tak jak trzeba, a wtedy pracuje lepiej i nie szuka nowej pracy.

 

Praca mechanika

Praca nie jest łatwa, bo nie zawsze są to warunki jak renomowanym serwisie. Tam są duże pomieszczenia, które są ogrzewane i żadne warunki atmosferyczne nie są tam straszne. Oczywiście za to wszystko płaci w rachunku klient, ale takie jest życie i nic się na to nie poradzi.  Jeśli warsztat jest mały to czy zima czy lato pracuje się w trudnych warunkach. Nie jest to nic łatwego, dlatego dzisiaj wielu mechaników już nie ma. To, dlatego że nikt w tym zawodzie pracować nie chce. Skoro można pójść do innej pracy gdzie będzie ciepło, miło i przyjemnie, a zarobki często są większe to, po co tracić swoje zdrowie na siedzenie pod nieswoim samochodem? Wyposażenie warsztatu samochodowego kosztuje dzisiaj bardzo dużo pieniędzy do tego trzeba mieć wiele pozwoleń, dlatego później to wszystko generuje wysokie rachunki. To, dlatego usługa związana z jakąkolwiek naprawą samochodu jest bardzo kosztowna, ale już płaca dla mechaników wysoka być nie musi. Tak to najczęściej wygląda, dlatego jeśli ktoś planuje być mechanikiem to byłoby dobrze to wszystko sobie wziąć pod uwagę. Można kochać samochody i chcieć je naprawiać, ale niekiedy praca mechanika będzie dla nas za trudna i nie będziemy w stanie sobie z tym poradzić. Na pewno warto spróbować swoich sił, ale też nie ma się, co nastawiać na super zyski z tego płynące.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here